Dvogredna mosna dizalica DMD 20 t / 17,7 m

NAZIV PROJEKTA: Dvogredna mosna dizalica DMD 20 t / 17,7 m

 

INVESTITOR: VA-TA metalik d.o.o.

 

LOKACIJA: Kastav

 

GODINA PROIZVODNJE: 2020.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost: 20 t
  • raspon mosta: 17,7 m
  • visina dizanja: 6,35 m
  • brzina dizanja (frekv.upravljanje): 4-1 m/min
  • brzina vožnje kolica vitla (frekv.upravljanje): 20-5 m/min
  • brzina vožnje mosta (frekv.upravljanje): 40-10 m/min

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora, tvrtke VA – TA metalik d.o.o., izrađen je projekt dvogredne mosne dizalice, te je ista proizvedena i montirana. Maksimalna nosivost dizalice je 20 t, a raspon mosta je 17,7 m, dok visina dizanja iznosi 6,35 m. Dizalica je montirana na kransku stazu u proizvodnom pogonu investitora.

 

Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, vožnja vitla te dizanje i spuštanje tereta, su pokretane elektromotornim pogonima u dvije brzine upravljane preko frekventnih pretvarača.

 

Dizalicom se upravlja s poda pomoću radio daljinskog upravljačkog bloka, a kao rezervno upravljanje je ugrađen ovjesni upravljački blok sa sniženim naponom.

 

Obzirom na uvjete i učestalost rada, dizalica je svrstana u M5 pogonski razred prema ISO 4301/1 (ili grupa 2m po FEM 1.001), za mehanizme.

 

Dvogredna mosna dizalica sastoji se od:

  • čelične konstrukcije koja se sastoji od:
    • dva glavna nosača koji su proizvedeni kao kutijasti nosači zavareni iz limova dimenzija poprečnog presjeka 1014 x 350 mm,
    • bočnih nosača proizvođača MISIA, Italija, tip: DG3130,
  • električnog voznog vitla proizvođača MISIA, Italija, tip: XM750VS4H7/53,
  • elektroopreme.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • pogonskog elektromotora dizaličnog mehanizma s kočnicom,
  • elektromotora s kočnicom za vožnju voznog vitla,
  • dva elektromotora s kočnicama za vožnju mosta,
  • upravljačkog ormara,
  • krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
  • uređaja protiv preopterećenja
  • radio daljinskog upravljačkog bloka,
  • ovjesnog kabelskog upravljačkog bloka sa sniženim naponom (rezerva),
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

U krajnjem gornjem i donjem položaju, hod dizalične kuke ograničen je krajnjim sklopkama koje isključuju smjer kretanja i omogućuju smjer kretanja samo u suprotnom pravcu. U slučaju preopterećenja (preko 110% od nazivnog tereta) dolazi do aktivacije uređaja protiv preopterećenja koji isključuje pogon dizanja. Tada je moguć samo pogon spuštanja.

 

Vozno vitlo je opremljeno križnom sklopkom koja na oba kraja glavnog nosača isključuje pogon vitla prije nailaska na krute odbojnike. Na isti način se isključuje pogon vožnje mosta prije nailaska na krute odbojnike na krajevima kranske staze.

 

Gumeni odbojnici na bočnim nosačima služe protiv krutog udaranja u prepreku. Na isti način ograničeno je i kretanje voznog vitla uzduž glavnog nosača dizalice.

 

Upravljački blok ima crvenu tipku za isključenje u nuždi (u obliku gljive) kojom se isključuju svi pogoni dizalice.