Dvogredna mosna dizalica DMD 6,3 t / 18,76 m

NAZIV PROJEKTA: Dvogredna mosna dizalica DMD 6,3 t / 18,76 m

 

INVESTITOR: Metalna oprema d.d.

 

LOKACIJA: Senj

 

GODINA PROIZVODNJE: 2007.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost dizalice: 6,3 t
  • raspon mosta: 18,76 m
  • maksimalna visina dizanja: 8,2 m
  • brzina dizanja tereta: 4/0,7 m/min
  • brzina vožnje voznog vitla: 20/6,5 m/min 
  • brzina vožnje mosta: 30/8 m/min

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora izrađen je projekt ugradnje dvogredne mosne dizalice maksimalne nosivosti 6,3 t, raspona mosta 18,76 m i visine dizanja 8,2 m. Dizalica je montirana u proizvodnoj hali poduzeća Metalna oprema d.d. u Senju na postojeću kransku stazu.

 

Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, vožnja vitla te dizanje i spuštanje tereta, su pokretane elektromotornim pogonima i izvedene su u dvije brzine.

 

Upravljanje dizalicom vrši se s poda putem visećeg kabelskog upravljačkog bloka.

 

Obzirom na uvjete i učestalost rada, dizalica je svrstana u II. pogonski razred prema HRN M.D1.020, što približno odgovara grupi M5 prema ISO 4301/1 (ili grupa 2m po FEM 1.001), za mehanizme.

 

Dvogredna mosna dizalica sastoji se od:

  • čelične konstrukcije koja se sastoji od:
    • glavnih nosača koji su proizvedeni kao kutijasti nosači zavareni iz limova,
    • bočnih nosača proizvedeni kao kutijasti nosači,
    • servisne platforme zavarene na bok jednog glavnog nosača po cijeloj dužini istog,
  • električnog voznog vitla nosivosti 6,3 t,
  • elektroopreme.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • pogonskog elektromotora dizaličnog mehanizma sa kočnicom,
  • dva elektromotora za pogon mosta,
  • elektromotora za vožnju voznog vitla,
  • upravljačkog ormara,
  • kabelskog upravljačkog tipkala,
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Na krajevima kranskih staza, postavljeni su čelični graničnici kao sigurnost protiv ispadanja dizalice sa staze, a gumeni odbojnici su protiv krutog udaranja u prepreku. Na isti način ograničeno je i kretanje voznog vitla uzduž glavnih nosača dvogredne mosne dizalice.