Dvogredna mosna dizalica DMD 5 t + 5 t / 22,1 m
NAZIV PROJEKTA: Dvogredna mosna dizalica DMD 5 t + 5 t / 22,1 m
INVESTITOR: Mick d.o.o.
LOKACIJA: Stupnik
GODINA PROIZVODNJE: 2019.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
- maksimalna nosivost dizalice: 5 t + 5 t
- raspon mosta: 22,1 m
- visina dizanja kuka: cca 7,4 m
- maksimalna visina od poda do donjeg ruba magnetskih polova kod neopterećene magnetske grede: 5,35 m
- maksimalna visina od poda do lima ovješenog na magnetsku gredu kod transporta limova u horizontalnom položaju: 5,84 m
- brzina dizanja tereta (frekv. reg.): 16 (max 24)/10/6/2 m/min
- brzina vožnje voznog vitla (frekv. reg.): 60/40/20/5 m/min
- brzina vožnje mosta(frekv. reg.): 25/15/12/5 m/min
TEHNIČKI OPIS:
Za potrebe investitora izrađen je projekt ugradnje dvogredne mosne dizalice nosivosti 5 t + 5 t, raspona mosta 22,1 m, i visine dizanja kuka cca 7,4 m. Dizalica je izrađena za potrebe investitora Mick d.o.o., a ugrađuje se na kransku stazu unutar skladišne hale investitora u Donjem Stupniku u blizini Zagreba. Skladište je predviđeno za prihvat, skladištenje i otpremu čeličnih limova dužine 6 m i širine 1,5 ili 2 m.
Sve radne kretnje dizalice, a to su: spuštanje/dizanje tereta, vožnja mosta i voznog vitla na električni pogon s frekventnim pretvaračima koji osiguravaju lagano pokretanje i zaustavljanje uz kontinuirano ubrzanje odnosno usporenje radnih kretnji, bez trzaja i udraca. Dizalica je također opremljena i elektroničkim sustavom upravljanim preko PLC-a koji u radu dizalice osigurava maksimalno ublažavanje njihanja tereta kod zaustavljanja pogona vožnje mosta ili voznog vitla.
Dizalicom se upravlja putem daljinskog radio upravljačkog bloka, a kao rezervno upravljanje u slučaju nužde je ugrađen kabelski upravljački blok koji će se spaja preko konektora na elektroormaru dizalice.
Dizalica se u osnovi sastoji iz slijedećih dijelova:
- čelične konstrukcije dizalice,
- voznog vitla sa dvije užetne dizalice pojedinačne nazivne nosivosti 5 t,
- pogonskih mehanizama za vožnju mosta,
- elektroopreme za napajanje uređaja dizalice električnom energijom i upravljanje.
Za manipulaciju čeličnim limovima na dizalično vitlo će biti zavješena nosiva čelična greda sa elektromagnetima nosivosti 3,5 t. Za potrebe transporta limova čija se masa kreće u rasponu od 3,5 do 8 t, nosiva je greda dodatno opremljena s četiri fiksne kuke, ukupne nazivne nosivosti 8 t.
Obzirom na uvjete i učestalost rada, dizalica je svrstana u II. pogonski razred, što približno odgovara grupi M5 prema ISO 4301/1 (ili grupa 2m po FEM 1.001), za mehanizme.
Elektrooprema dizalice sastoji se iz:
- pogonskih elektromotora dizaličnih mehanizama s kočnicom,
- dva elektromotora s kočnicom za vožnju voznog vitla,
- dva elektromotora s kočnicama za vožnju mosta,
- upravljačkog ormara, PLC-a za upravljanje i kontrolu rada dizaličnih mehanizama,
- kočionih otpornika motornih pogona,
- krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
- uređaja protiv preopterećenja
- radio daljinskog upravljačkog bloka,
- sustava protiv njihanja tereta,
- ovjesnog kabelskog upravljačkog bloka sa sniženim naponom (rezerva),
- glavne sklopke, te
- napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.
Dizalica je za rad s čeličnim limovima opremljena sa sljedećom elektromagnetskom opremom:
- elektromagnetska greda s četiri elektro permanentna magnetska modula,
- upravljačkog elektroormara za napajanje i upravljanje radom elektromagneta, i signalne opreme,
- opružnog kabelskog bubnja za napajanje elektromagnetske grede el. energijom,
- dva stalka za skladištenje magnetske grede.
Magnetska greda je proizvodnje "TECNOMAGNETE" Italija. Predmetna elektromagnetska oprema je tipa elektro permanentnih magneta. Magnetski moduli su u suštini permanentni magneti, koji se magnetiziraju i demagnetiziraju električnom energijom. Prednost ove tehnologije u odnosu na klasične elektromagnete je taj da se struja troši samo u ciklusima magnetizacije i demagnetizacije permanentnih magnetskih modula.