Dvogredna mosna dizalica DMD 5 t + 5 t / 22,1 m

NAZIV PROJEKTA: Dvogredna mosna dizalica DMD 5 t + 5 t / 22,1 m

 

INVESTITOR: Mick d.o.o.

 

LOKACIJA: Stupnik

 

GODINA PROIZVODNJE: 2019.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost dizalice: 5 t + 5 t
  • raspon mosta: 22,1 m
  • visina dizanja kuka: cca 7,4 m
  • maksimalna visina od poda do donjeg ruba magnetskih polova kod neopterećene magnetske grede: 5,35 m                                                                                                                   
  • maksimalna visina od poda do lima ovješenog na magnetsku gredu kod transporta limova u horizontalnom položaju: 5,84 m                                                                            
  • brzina dizanja tereta (frekv. reg.): 16 (max 24)/10/6/2 m/min
  • brzina vožnje voznog vitla (frekv. reg.): 60/40/20/5 m/min
  • brzina vožnje mosta(frekv. reg.): 25/15/12/5 m/min

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora izrađen je projekt ugradnje dvogredne mosne dizalice  nosivosti 5 t + 5 t, raspona mosta 22,1 m, i visine dizanja kuka cca 7,4 m. Dizalica je izrađena za potrebe investitora Mick d.o.o., a ugrađuje se na kransku stazu unutar skladišne hale investitora u Donjem Stupniku u blizini Zagreba. Skladište je predviđeno za prihvat, skladištenje i otpremu čeličnih limova dužine 6 m i širine 1,5 ili 2 m.

 

Sve radne kretnje dizalice, a to su: spuštanje/dizanje tereta, vožnja mosta i voznog vitla na električni pogon s frekventnim pretvaračima koji osiguravaju lagano pokretanje i zaustavljanje uz kontinuirano ubrzanje odnosno usporenje radnih kretnji, bez trzaja i udraca. Dizalica je također opremljena i elektroničkim sustavom upravljanim preko PLC-a koji u radu dizalice osigurava maksimalno ublažavanje njihanja tereta kod zaustavljanja pogona vožnje mosta ili voznog vitla.

 

Dizalicom se upravlja putem daljinskog radio upravljačkog bloka, a kao rezervno upravljanje u slučaju nužde je ugrađen kabelski upravljački blok koji će se spaja preko konektora na elektroormaru dizalice.

 

Dizalica se u osnovi sastoji iz slijedećih dijelova:

  • čelične konstrukcije dizalice,
  • voznog vitla sa dvije užetne dizalice pojedinačne nazivne nosivosti 5 t,
  • pogonskih mehanizama za vožnju mosta,
  • elektroopreme za napajanje uređaja dizalice električnom energijom i upravljanje.

 

Za manipulaciju čeličnim limovima na dizalično vitlo će biti zavješena nosiva čelična greda sa elektromagnetima nosivosti 3,5 t. Za potrebe transporta limova čija se masa kreće u rasponu od 3,5 do 8 t, nosiva je greda dodatno opremljena s četiri fiksne kuke, ukupne nazivne nosivosti 8 t.

 

Obzirom na uvjete i učestalost rada, dizalica je svrstana u II. pogonski razred, što približno odgovara grupi M5 prema ISO 4301/1 (ili grupa 2m po FEM 1.001), za mehanizme.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • pogonskih elektromotora dizaličnih mehanizama s kočnicom,
  • dva elektromotora s kočnicom za vožnju voznog vitla,
  • dva elektromotora s kočnicama za vožnju mosta,
  • upravljačkog ormara, PLC-a za upravljanje i kontrolu rada dizaličnih mehanizama,
  • kočionih otpornika motornih pogona,
  • krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
  • uređaja protiv preopterećenja
  • radio daljinskog upravljačkog bloka,
  • sustava protiv njihanja tereta,
  • ovjesnog kabelskog upravljačkog bloka sa sniženim naponom (rezerva),
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Dizalica je za rad s čeličnim limovima opremljena sa sljedećom elektromagnetskom opremom:

  • elektromagnetska greda s četiri elektro permanentna magnetska modula,
  • upravljačkog elektroormara za napajanje i upravljanje radom elektromagneta, i signalne opreme,
  • opružnog kabelskog bubnja za napajanje elektromagnetske grede el. energijom,
  • dva stalka za skladištenje magnetske grede.

 

Magnetska greda je proizvodnje "TECNOMAGNETE" Italija. Predmetna elektromagnetska oprema je tipa elektro permanentnih magneta. Magnetski moduli su u suštini permanentni magneti, koji se magnetiziraju i demagnetiziraju električnom energijom. Prednost ove tehnologije u odnosu na klasične elektromagnete je taj da se struja troši samo u ciklusima magnetizacije i demagnetizacije permanentnih magnetskih modula.