Dvogredna mosna dizalica DMD 5 t / 16,93 m
NAZIV PROJEKTA: Dvogredna mosna dizalica DMD 5 t / 16,93 m
INVESTITOR: Plamen d.o.o.
LOKACIJA: Požega
GODINA PROIZVODNJE: 2013.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
- maksimalna nosivost dizalice: 5 t
- raspon mosta: 16,93 m
- maksimalna visina dizanja: cca 8,0 m
- brzina dizanja tereta (frekv. reg.): 12/9/6/2,4 m/min
- brzina vožnje voznog vitla (frekv. reg.): 20/15/10/5 m/min
- brzina vožnje mosta (frekv. reg.): 40/30/20/10 m/min
TEHNIČKI OPIS:
Za potrebe investitora, tvrtke Plamen d.o.o., izrađen je projekt ugradnje dvogredne mosne dizalice maksimalne nosivosti 5 t, raspona mosta 16,93 m i visine dizanja cca 8 m. Dizalica je montirana unutar elektro topionice u proizvodnom pogonu poduzeća Plamen d.o.o. u Požegi na postojeću kransku stazu.
Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, vožnja vitla te dizanje i spuštanje tereta, su pokretane elektromotornim pogonima i upravljane su preko frekventnih upravljača koji omogućuju lagano pokretanje i zaustavljanje uz kontinuirano ubrzanje odnosno usporenje radnih kretnji, bez trzaja i udaraca. Također, dizalica je opremljena elektroničkim sustavom upravljanim preko PLC-a koji u radu dizalice osigurava maksimalno ublažavanje njihanja tereta kod zaustavljanja pogona vožnje mosta ili voznog vitla.
Upravljanje dizalicom vrši se s poda putem radio daljinskog upravljačkog bloka ili pomoću upravljačkog pulta u upravljačkoj kabini koja je zavarena za servisnu platformu koja je zavarena za jedan od glavnih nosača.
Obzirom na uvjete i učestalost rada, dizalica je svrstana u III. pogonski razred prema HRN M.D1.020, što približno odgovara grupi M6 prema ISO 4301/1 (ili grupa 3m po FEM 1.001), za mehanizme.
Dvogredna mosna dizalica sastoji se od:
- čelične konstrukcije koja se sastoji od:
- glavnih nosača koji su proizvedeni kao kutijasti nosači zavareni iz limova poprečnog presjeka 370 x 832 mm,
- bočnih nosača proizvedeni kao kutijasti nosači iz lima debljine 8 mm,
- servisne platforme zavarene na bok jednog glavnog nosača po cijeloj dužini istog,
- upravljačke kabine zavarene za servisnu platformu,
- električnog voznog vitla nosivosti 5 t,
- elektroopreme.
Elektrooprema dizalice sastoji se iz:
- elektromotora za pogon dizanja,
- elektromotora za vožnju voznog vitla,
- dva elektromotora za vožnju mosta,
- glavnog elektroormara,
- upravljačkog elektroormara za elektromagnet i instalacije za napajanje i upravljanje elektromagneta,
- krajnjih isključivača svih pogona,
- sustava radio daljinskog upravljanja,
- upravljačkog pulta u kabini,
- sustava protiv njihanja tereta,
- glavne sklopke, te
- napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.
Na krajevima kranskih staza, postavljeni su čelični graničnici kao sigurnost protiv ispadanja dizalice sa staze, a gumeni odbojnici su protiv krutog udaranja u prepreku. Na isti način ograničeno je i kretanje voznog vitla uzduž glavnih nosača dvogredne mosne dizalice.