Dvogredna mosna dizalica DMD 5 t / 16,93 m

NAZIV PROJEKTA: Dvogredna mosna dizalica DMD 5 t / 16,93 m

 

INVESTITOR: Plamen d.o.o.

 

LOKACIJA: Požega

 

GODINA PROIZVODNJE: 2013.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost dizalice: 5 t
  • raspon mosta: 16,93 m
  • maksimalna visina dizanja: cca 8,0 m
  • brzina dizanja tereta (frekv. reg.): 12/9/6/2,4 m/min
  • brzina vožnje voznog vitla (frekv. reg.): 20/15/10/5 m/min
  • brzina vožnje mosta (frekv. reg.): 40/30/20/10 m/min

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora, tvrtke Plamen d.o.o., izrađen je projekt ugradnje dvogredne mosne dizalice maksimalne nosivosti 5 t, raspona mosta 16,93 m i visine dizanja cca 8 m. Dizalica je montirana unutar elektro topionice u proizvodnom pogonu poduzeća Plamen d.o.o. u Požegi na postojeću kransku stazu.

 

Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, vožnja vitla te dizanje i spuštanje tereta, su pokretane elektromotornim pogonima i upravljane su preko frekventnih upravljača koji omogućuju lagano pokretanje i zaustavljanje uz kontinuirano ubrzanje odnosno usporenje radnih kretnji, bez trzaja i udaraca. Također, dizalica je opremljena elektroničkim sustavom upravljanim preko PLC-a koji u radu dizalice osigurava maksimalno ublažavanje njihanja tereta kod zaustavljanja pogona vožnje mosta ili voznog vitla.

 

Upravljanje dizalicom vrši se s poda putem radio daljinskog upravljačkog bloka ili pomoću upravljačkog pulta u upravljačkoj kabini koja je zavarena za servisnu platformu koja je zavarena za jedan od glavnih nosača.

 

Obzirom na uvjete i učestalost rada, dizalica je svrstana u III. pogonski razred prema HRN M.D1.020, što približno odgovara grupi M6 prema ISO 4301/1 (ili grupa 3m po FEM 1.001), za mehanizme.

 

Dvogredna mosna dizalica sastoji se od:

  • čelične konstrukcije koja se sastoji od:
    • glavnih nosača koji su proizvedeni kao kutijasti nosači zavareni iz limova poprečnog presjeka 370 x 832 mm,
    • bočnih nosača proizvedeni kao kutijasti nosači iz lima debljine 8 mm,
    • servisne platforme zavarene na bok jednog glavnog nosača po cijeloj dužini istog,
    • upravljačke kabine zavarene za servisnu platformu,
  • električnog voznog vitla nosivosti 5 t,
  • elektroopreme.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • elektromotora za pogon dizanja,
  • elektromotora za vožnju voznog vitla,
  • dva elektromotora za vožnju mosta,
  • glavnog elektroormara,
  • upravljačkog elektroormara za elektromagnet i instalacije za napajanje i upravljanje elektromagneta,
  • krajnjih isključivača svih pogona,
  • sustava radio daljinskog upravljanja,
  • upravljačkog pulta u kabini,
  • sustava protiv njihanja tereta,
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Na krajevima kranskih staza, postavljeni su čelični graničnici kao sigurnost protiv ispadanja dizalice sa staze, a gumeni odbojnici su protiv krutog udaranja u prepreku. Na isti način ograničeno je i kretanje voznog vitla uzduž glavnih nosača dvogredne mosne dizalice.