Dvogredna mosna dizalica DMD 20 t – 5 t / 16,95 m
NAZIV PROJEKTA: Dvogredna mosna dizalica DMD 20 t – 5 t / 16,95 m
INVESTITOR: Uniweld strojevi d.o.o.
LOKACIJA: Kamanje
GODINA PROIZVODNJE: 2013.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
glavno vitlo pomoćno vitlo
- maksimalna nosivost dizalice: 20 t 5 t
- raspon mosta: 16,93 m
- maksimalna visina dizanja: 9,72 m 9,88 m
- brzina dizanja tereta (frekv. reg.): 4/0,8 m/min 8/2 m/min
- brzina vožnje voznog vitla (frekv. reg.): 20/5 m/min 20/5 m/min
- brzina vožnje mosta (frekv. reg.): 30/7,5 m/min
TEHNIČKI OPIS:
Za potrebe investitora izrađen je projekt ugradnje dvogredne mosne dizalice maksimalne nosivosti 20 t, raspona mosta 16,95 m i visine dizanja cca 9,5 m. Dvogredna mosna dizalica uz glavno vitlo nosivosti 20 t ima i pomoćno vitlo nosivosti 5 t. Dizalica je montirana u montažnoj hali poduzeća Uniweld strojevi d.o.o. u Kamanju na postojeću kransku stazu na kojoj je prethodno montirana dvogredna mosna dizalica istih karakteristika, a njih dvije rade u paru.
Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, vožnja vitla te dizanje i spuštanje tereta, su pokretane elektromotornim pogonima upravljanim preko frekventnih pretvarača.
Dizalica je projektirana tako da se glavno i pomoćno vitlo ne mogu istovremeno opteretiti.
Upravljanje dizalicom vrši se s poda putem radio daljinskog upravljačkog bloka ili pomoću visećeg kabelskog upravljačkog bloka u slučaju kvara radio daljinskog upravljača. Pomicanje visećeg kabelskog upravljačkog bloka uzduž mosta je neovisno od pomicanja voznih vitala.
Obzirom na uvjete i učestalost rada, dizalica je svrstana u II. pogonski razred prema HRN M.D1.020, što približno odgovara grupi M5 prema ISO 4301/1 (ili grupa 2m po FEM 1.001), za mehanizme.
Dvogredna mosna dizalica sastoji se od:
- čelične konstrukcije koja se sastoji od:
- glavnih nosača koji su proizvedeni kao kutijasti nosači zavareni iz limova dimenzija poprečnog presjeka 400 x 1000 mm,
- bočnih nosača proizvedeni kao kutijasti nosači,
- servisne platforme,
- glavnog električnog voznog vitla nosivosti 20 t,
- pomoćnog električnog voznog vitla nosivosti 5 t,
- elektroopreme.
Elektrooprema dizalice sastoji se iz:
- elektromotora za pogon dizanja vitla nosivosti 20 t,
- elektromotora za pogon dizanja vitla nosivosti 5 t,
- elektromotora za vožnju voznog vitla nosivosti 20 t,
- elektromotora za vožnju voznog vitla nosivosti 5 t,
- dva elektromotora za vožnju mosta,
- glavnog elektroormara,
- krajnjih isključivača svih pogona,
- sustava radio daljinskog upravljanja s mogućnošću upravljanja s drugom dizalicom (opcija MASTER-SLAVE),
- visećeg kabelskog upravljačkog bloka,
- glavne sklopke, te
- napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.
Sigurnosni uređaji na oba vozna vitla tj. na pogonima dizanja i vožnje vitala su:
- položaji dozvoljenog maksimalnog namatanja užeta na bubnju, a isto tako i minimalnog osigurani su krajnjim isključivačima,
- uređaj za zaštitu od preopterećenja onemogućuje dizanje tereta težeg od nazivne nosivosti. U slučaju preopterećenja potrebno je teret spustiti kako bi se pogon za dizanje ponovo stavio u funkciju,
- križna sklopka koja u prvom stupnju isključuje veću brzinu pogona vožnje vitla, a u drugom zaustavlja vitlo u krajnjem položaju,
- fotoelektrični senzor koji isključuje pogon vožnje vitala kada se približe jedan drugome kako ne bi došlo do sudara vitala.
Na bočnom nosaču dizalice ugrađena je križna sklopka koja u prvom stupnju isključuje veću brzinu pogona vožnje mosta, a u drugom zaustavlja dizalicu u krajnjem položaju.