Dvogredna mosna dizalica DMD 20 t – 5 t / 16,95 m

NAZIV PROJEKTA: Dvogredna mosna dizalica DMD 20 t – 5 t / 16,95 m

 

INVESTITOR: Uniweld strojevi d.o.o.

 

LOKACIJA: Kamanje

 

GODINA PROIZVODNJE: 2013.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

                                                                     glavno vitlo                    pomoćno vitlo

  • maksimalna nosivost dizalice:                             20    t                                       5  t
  • raspon mosta:                                                      16,93    m
  • maksimalna visina dizanja:                                9,72    m                                9,88  m
  • brzina dizanja tereta (frekv. reg.):                       4/0,8    m/min                      8/2  m/min
  • brzina vožnje voznog vitla (frekv. reg.):            20/5    m/min                        20/5  m/min
  • brzina vožnje mosta (frekv. reg.):                      30/7,5    m/min

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora izrađen je projekt ugradnje dvogredne mosne dizalice maksimalne nosivosti 20 t, raspona mosta 16,95 m i visine dizanja cca 9,5 m. Dvogredna mosna dizalica uz glavno vitlo nosivosti 20 t ima i pomoćno vitlo nosivosti 5 t. Dizalica je montirana u montažnoj hali poduzeća Uniweld strojevi d.o.o. u Kamanju na postojeću kransku stazu na kojoj je prethodno montirana dvogredna mosna dizalica istih karakteristika, a njih dvije rade u paru.

 

Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, vožnja vitla te dizanje i spuštanje tereta, su pokretane elektromotornim pogonima upravljanim preko frekventnih pretvarača.

 

Dizalica je projektirana tako da se glavno i pomoćno vitlo ne mogu istovremeno opteretiti.

 

Upravljanje dizalicom vrši se s poda putem radio daljinskog upravljačkog bloka ili pomoću visećeg kabelskog upravljačkog bloka u slučaju kvara radio daljinskog upravljača. Pomicanje visećeg kabelskog upravljačkog bloka uzduž mosta je neovisno od pomicanja voznih vitala.

 

Obzirom na uvjete i učestalost rada, dizalica je svrstana u II. pogonski razred prema HRN M.D1.020, što približno odgovara grupi M5 prema ISO 4301/1 (ili grupa 2m po FEM 1.001), za mehanizme.

 

Dvogredna mosna dizalica sastoji se od:

  • čelične konstrukcije koja se sastoji od:
    • glavnih nosača koji su proizvedeni kao kutijasti nosači zavareni iz limova dimenzija poprečnog presjeka 400 x 1000 mm,
    • bočnih nosača proizvedeni kao kutijasti nosači,
    • servisne platforme,
  • glavnog električnog voznog vitla nosivosti 20 t,
  • pomoćnog električnog voznog vitla nosivosti 5 t,
  • elektroopreme.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • elektromotora za pogon dizanja vitla nosivosti 20 t,
  • elektromotora za pogon dizanja vitla nosivosti 5 t,
  • elektromotora za vožnju voznog vitla nosivosti 20 t,
  • elektromotora za vožnju voznog vitla nosivosti 5 t,
  • dva elektromotora za vožnju mosta,
  • glavnog elektroormara,
  • krajnjih isključivača svih pogona,
  • sustava radio daljinskog upravljanja s mogućnošću upravljanja s drugom dizalicom (opcija MASTER-SLAVE),
  • visećeg kabelskog upravljačkog bloka,
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Sigurnosni uređaji na oba vozna vitla tj. na pogonima dizanja i vožnje vitala su:

  • položaji dozvoljenog maksimalnog namatanja užeta na bubnju, a isto tako i minimalnog osigurani su krajnjim isključivačima,
  • uređaj za zaštitu od preopterećenja onemogućuje dizanje tereta težeg od nazivne nosivosti. U slučaju preopterećenja potrebno je teret spustiti kako bi se pogon za dizanje ponovo stavio u funkciju,
  • križna sklopka koja u prvom stupnju isključuje veću brzinu pogona vožnje vitla, a u drugom zaustavlja vitlo u krajnjem položaju,
  • fotoelektrični senzor koji isključuje pogon vožnje vitala kada se približe jedan drugome kako ne bi došlo do sudara vitala.

 

Na bočnom nosaču dizalice ugrađena je križna sklopka koja u prvom stupnju isključuje veću brzinu pogona vožnje mosta, a u drugom zaustavlja dizalicu u krajnjem položaju.