Portalna dvogredna mosna dizalica PDMD 2,5 t / 19,25 m
NAZIV PROJEKTA: Portalna dvogredna mosna dizalica PDMD 2,5 t / 19,25 m
INVESTITOR: Calucem d.o.o.
LOKACIJA: Pula
GODINA PROIZVODNJE: 2016.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
- maksimalna nosivost dizalice: 2,5 t
- raspon mosta: 19,25 m
- visina dizanja: 17,253 m
- brzina dizanja tereta (frekv.pretvarač): 6,6/1,1 m/min
- brzina vožnje vitla (frekv.pretvarač): 16/4,8 m/min
- brzina vožnje mosta (frekv.pretvarač): 16/4,8 m/min
TEHNIČKI OPIS:
Za potrebe investitora Calucem d.o.o.,izrađen je projekt portalne dvogredne mosne dizalice. Maksimalna nosivost dizalice je 2,5 t, a raspon mosta 19,25 m. Dizalica je montirana na postojeću kransku stazu u proizvodnoj hali. Nova dizalica se ugrađuje između postojećih mosnih dizalica.
Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, ovjesnih kolica te dizanje i spuštanje tereta, su na elektromotorni pogon u dvije brzine i upravljanje se vrši pomoću frekventnih pretvarača.
Kako se dizalica kreće po kranskoj stazi s postojećim mosnim dizalicama, kransku stazu ugrađeni su čelični odbojnici.
Upravljanje dizalicom vrši se preko radio-daljinskog upravljača, a kao rezervno upravljanje predviđen je kabelski upravljački blok sa sniženim naponom.
Obzirom na uvjete i učestalost rada, dizalica je svrstana u I. pogonski razred prema HRN M.D1.020, što približno odgovara grupi M4 prema ISO 4301/1 (ili grupa 1Am po FEM 1.001), za mehanizme.
Čelična konstrukcija mosne dizalice u osnovi se sastoji iz dva glavna nosača, dva portala i dva bočna nosača, međusobno povezanih vijčanim spojevima.
Glavni nosači portalne dvogredne mosne dizalice izvedeni su kao kutijasti nosači poprečnog presjeka ukupne duljine 19480mm. Unutarnje ukrute glavnog nosača izvedene su od limova debljine 6 mm i zavarene su na međusobnim razmacima od 1000 mm. Ukrute nisu zavarivane na donji (vlačni) pojasni lim.
Na krajevima glavnih nosača, za donji pojasni lim su zavarene prirubne ploče preko kojih se pomoću vijčanog spoja ostvaruje veza s portalima, svako ja jednom kraju glavnih nosača. Na dnu svakog portala također se nalazi prirubna ploča koja naliježe na bočni nosač, te se njihova veza, također, ostvaruje pomoću vijčanog spoja.
Na gornji pojasni lim oba glavna nosača zavarena je kvadratna tračnica 30x30 mm koja služi za vožnju voznih kolica s vitlom nosivosti 2,5 t. Tračnice su zavarene uz unutarnji rub gornjeg pojasnog lima tj. u simetrali bočnog lima glavnog nosača. Na krajevima tračnica zavareni su kruti odbojnici koji služe za ograničavanje kretanja voznog vitla.
Elektrooprema dizalice sastoji se iz:
- pogonskog elektromotora dizaličnog mehanizma s kočnicom,
- elektromotora s kočnicom za vožnju voznih kolica,
- dva elektromotora s kočnicama za vožnju mosta,
- upravljačkog ormara,
- krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
- radio-daljinskog upravljača,
- rezervnog kabelskog upravljačkog tipkala sa sniženim naponom,
- glavne sklopke, te
- napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.