Stupna konzolna dizalica SKD 2 t / 4 m
NAZIV PROJEKTA: Stupna konzolna dizalica SKD 2 t / 4 m
INVESTITOR: Vodotehnika d.d.
LOKACIJA: CS Glog, Opuzen
GODINA PROIZVODNJE: 2021.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
- maksimalna nosivost dizalice: 2 t
- maksimalni dohvat: 3,955 m
- visina dizanja: 4 m
- brzina dizanja (frekv. upr.): 5 – 0,8 m/min
- brzina vožnje vitla (frekv. upr.): 20 - 5 m/min
- brzina rotacije konzole: 0,53 – 0,27 okr/min
- kut rotacije konzole: 110 deg
TEHNIČKI OPIS:
Za potrebe investitora, tvrtke Vodotehnika d.d., izprojektirana je, proizvedena, montirana i upuštena u rad stupna konzolna dizalica. Maksimalna nosivost dizalice iznosi 2 t, a dohvat kuke od osi rotacije 3,955 m, dok visina dizanja iznosi 4 m. Dizalica je montirana na lokaciji crpne stanice „Glog“ u Opuzenu.
Stupna konzolna dizalica služi za podizanje i manipulaciju teretom. Sva kretanja su izvedena na električni pogon, a to su: podizanje i spuštanje tereta, vožnja vitla duž konzole, te rotacija konzole.
Dizalicom se upravlja s poda pomoću ovjesnog upravljačkog bloka sa sniženim naponom.
S obzirom na broj radnih sati i opterećenje stupna konzolna dizalica SKD 2 t / 4 m spada u A4 pogonski razred prema HRN ISO 4301-5 normi.
Stupna konzolna dizalica sastoji se od:
- čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
- stupa, koji se sastoji od čeličnog stupa i temeljne ploče,
- konzole izrađene od IPE profila,
- vitla,
- elektroopreme.
Stupna konzolna dizalica montirana je na sidrenu košaru koja je prethodno bila utopljena u betonski podlogu.
Ugrađeno je elektromotorno vozno vitlo proizvođača „Verlinde“ Francuska, model: VR12 2005 b1F, koje ima mehaničku zaštitu protiv preopterećenja, tj. tarnu spojku.
Također, vozno vitlo ima ugređene krajnje isključivače gornjeg i donjeg položaja kuke.
Elektrooprema dizalice sastoji se iz:
- elektromotora za pogon dizanja / spuštanja,
- elektromotora za pogon vožnje vitla,
- rasklopnog ormarića za upravljanje dizaličnim pogonima,
- ovjesnog kabelskog upravljačkog bloka s sniženim naponom,
- glavne sklopke i
- napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.
Na oba kraja čelične konzole ugrađeni su kruti čelični odbojnici kao zaštita od ispadanja voznog vitla s profila.