Dvogredna mosna dizalica DMD 30 t / 12,5 m EX
NAZIV PROJEKTA: Dvogredna mosna dizalica DMD 30 t / 12,5 m EX
INVESTITOR: Ing-grad d.o.o.
LOKACIJA: Okoli
GODINA PROIZVODNJE: 2016.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
- maksimalna nosivost dizalice: 30 t
- raspon mosta: 12,5 m
- visina dizanja: 9 m
- brzina dizanja tereta: 2,5/0,42 m/min
- brzina vožnje vitla: 20/5 m/min
- brzina vožnje mosta: 32/8 m/min
- izvedba za Ex zonu: Ex II 3G IIB T3
TEHNIČKI OPIS:
Za potrebe investitora izrađen je projekt ugradnje dvogredne mosne dizalice. Maksimalna nosivost dizalice je 30 t, raspon mosta iznosi 12,5 m, dok visina dizanja iznosi 9 m. Dizalice je montirana na kransku stazu u zgradi podzemnog skladišta plina - Okoli.
Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, voznog vitla, te dizanje i spuštanje tereta, su na elektromotorni pogon i u dvije brzine. Dizalicom se upravlja s poda pomoću radio daljinskog upravljačkog bloka sa sniženim naponom.
Čelična konstrukcija dvogredne mosne dizalice u osnovi se sastoji iz dva glavna nosača koji su vijčanim spojevima vezani s dva bočna nosača.
Glavni nosači dvogredne mosne dizalice su izvedeni kao kutijasti nosači ukupne duljine 12680 mm. Unutarnje ukrute glavnog nosača izvedene su od limova 6 mm i zavarene su na međusobnim razmacima od 750 mm. Ukrute nisu zavarivane na donji (vlačni) pojasni lim. Na krajevima glavnih nosača, za donji pojasni lim su zavarene prirubne ploče koje naliježu na bočne nosače.
Na gornji pojasni lim oba glavna nosača zavarena je pravokutna tračnica koja služi za vožnju voznog vitla nosivosti 30 t. Tračnice su zavarene uz unutarnji rub gornjeg pojasnog lima tj. u simetrali bočnog lima glavnog nosača. Na krajevima tračnica zavareni su kruti odbojnici koji služe za ograničavanje kretanja voznog vitla.
Kao mehanizam dizanja na mosnoj dizalici ugrađeno je elektromotorno užetno vozno vitlo koje se sastoji iz električnog užetnog vitla i električno pogonjenih kolica.
Električno užetno vitlo za dizanje/spuštanje tereta opremljeno je odgovarajućom kočnicom, koja drži teret na željenoj visini kod prestanka pritiskanja tipke za dizanje / spuštanje tereta ili u slučaju nestanka električne energije.
Elektrooprema dizalice sastoji se iz:
- pogonskog elektromotora dizaličnog mehanizma s kočnicom,
- dva elektromotora s kočnicom za vožnju voznog vitla,
- dva elektromotora s kočnicama za vožnju mosta,
- upravljačkog ormara,
- krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
- radio daljinskog upravljačkog tipkala sa sniženim naponom,
- ovjesnog upravljačkog tipkala sa sniženim naponom (rezerva),
- glavne sklopke, te
- napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.
Sva ugrađena oprema zadovoljava standarde za rad u Ex II 3G IIB T3 atmosferi.