Jednogredna mosna dizalica JMD 10 t / 15 m

NAZIV PROJEKTA: Jednogredna mosna dizalica JMD 10 t / 15 m

 

INVESTITOR: Feromihin d.o.o.

 

LOKACIJA: Novoselec

 

GODINA PROIZVODNJE: 2020.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost dizalice: 10 t
  • raspon mosta: 15 m
  • visina dizanja: 8,719 m
  • brzina dizanja tereta: 4 – 1,3 m/min
  • brzina vožnje ovjesnih kolica: 20 – 5 m/min
  • brzina vožnje mosta (frekv. upr.): 30 – 9 m/min

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora, tvrtke Feromihin d.o.o., izrađen je projekt jednogredne mosne dizalice, te je ista proizvedena i montirana. Maksimalna nosivost dizalice je 10 t, a raspon mosta je 15 m, dok visina dizanja iznosi 8,719 m. Dizalica je montirana na kransku stazu duljine 2x37 m u proizvodnom pogonu investitora.

 

Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, ovjesnih kolica te dizanje i spuštanje tereta, su na elektromotorni pogon i u dvije brzine, a radna kretnja pogona vožnje mosta je upravljana pomoću frekventnog pretvarača kako bi se smanjili dinamički udari kod pokretanja i zaustavljanja dizalice te produljio vijek trajanja kočnica.

 

Dizalicom se upravlja s poda pomoću ovjesnog kabelskog upravljačkog bloka sa sniženim naponom.

 

Jednogredna mosna dizalica sastoji se od:

  • čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
    • glavnog nosača izvedenog kao kutijasti nosač dimenzija 850 x 350 mm,
    • bočnih nosača proizvođača MISIA, Italija, tip: SG2525,
  • elektromotornog voznog vitla proizvođača MISIA, Italija, tip: XM525NS4H10A/83, te
  • elektroinstalacije.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • elektromotora s kočnicom za pogon dizanja,
  • dva elektromotora s kočnicom za vožnju voznog vitla,
  • dva elektromotora s kočnicom za vožnju mosta,
  • upravljačkog ormara,
  • krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja/spuštanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
  • ovjesnog kabelskog upravljačkog bloka sa sniženim naponom,
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Kretanje vitla uzduž glavnog nosača je ograničeno krajnjom sklopkom za isključenje pogona kada se vitlo nalazi pri kraju glavnog nosača, prije krutih odbojnika, te omogućuje smjer kretanja samo u suprotnom pravcu.

 

Na krajevima glavnog nosača postavljeni su kruti odbojnici kao sigurnost protiv ispadanja voznog vitla s glavnog nosača dizalice.

 

Kretanje dizalice uzduž kranske staze ograničeno je krajnjom križnom sklopkom koja isključuje višu brzinu vožnje mosta prilikom nailaska na prvi okidač, a nakon nailaska na drugi okidač isključuje pogon vožnje mosta te je moguće kretanje samo u suprotnom smjeru.

 

Na krajevima kranske staze postavljeni su kruti odbojnici kao sigurnost protiv ispadanja dizalice sa staze.

 

Upravljačko tipkalo ima crvenu tipku za isključenje u nuždi (u obliku gljive) kojom se isključuju svi pogoni dizalice.