Jednogredna mosna dizalica JMD 8 t / 14,52 m
NAZIV PROJEKTA: Jednogredna mosna dizalica JMD 8 t / 14,52 m
INVESTITOR: Goes d.o.o.
LOKACIJA: Kastav
GODINA PROIZVODNJE: 2018.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
- maksimalna nosivost dizalice: 8 t
- raspon mosta: 14,52 m
- visina dizanja: 6,03 m
- brzina dizanja tereta: 4/1,3 m/min
- brzina vožnje ovjesnih kolica: 20/5 m/min
- brzina vožnje mosta: 40/12 m/min
TEHNIČKI OPIS:
Za potrebe investitora tvrtke Goes d.o.o. izrađen je projekt jednogredne mosne dizalice. Maksimalna nosivost dizalice je 8 t, a raspon mosta je 14,52 m, dok visina dizanja iznosi 6,03 m. Dizalica je montirana u proizvodnoj hali tvrtke Goes d.o.o.
Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, ovjesnih kolica te dizanje i spuštanje tereta, su na elektromotorni pogon.
Dizalicom se upravlja s poda pomoću radio daljinskog upravljačkog bloka. U slučaju kvara radio daljinskog upravljačkog bloka ugrađen je ovjesni kabelski upravljački blok sa sniženim naponom kao rezerva.
S obzirom da se dizalica kreće po kranskoj stazi po kojoj već vozi postojeća dizalica, ugrađen je fotoelektrični senzor koji isključuje pogon vožnje mosta kada dizalica priđe postojećoj dizalici na udaljenost od 5 m. Dizalice se moraju držati na spomenutoj minimalnoj udaljenosti kako ne bi došlo do preopterećenja kranske staze u slučaju da se dizalice s maksimalnim teretima postave jedna do druge u sredini segmenta kranske staze.
Jednogredna mosna dizalica sastoji se od:
- čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
- glavnog nosača izvedenog iz HEB profila,
- bočnih nosača proizvedenog iz pravokutne čelične cijevi,
- elektromotornog voznog vitla, te
- elektroinstalacije.
Jednogredna mosna dizalica sastoji se od:
- čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
- glavnog nosača izvedenog kao kutijasti nosač,
- bočnih nosača,
- elektromotornog voznog vitla, te
- elektroinstalacije.
Elektrooprema dizalice sastoji se iz:
- pogonskog elektromotora dizaličnog mehanizma s kočnicom,
- elektromotora s kočnicama za vožnju voznog vitla,
- dva elektromotora s kočnicama za vožnju mosta,
- upravljačkog ormara,
- krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
- radio - daljinskog upravljačkog tipkala sa sniženim naponom,
- rezervnog ovjesnog upravljačkog tipkala,
- uređaja protiv sudara s drugom dizalicom,
- glavne sklopke, te
- napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.
Na krajevima kranske staze, postavljeni su čelični odbojnici kao sigurnost protiv ispadanja dizalice sa staze. Na isti način ograničeno je i kretanje voznog vitla uzduž glavnog nosača dizalice.