Jednogredna mosna dizalica JMD-EEE 5 t / 7,8 m

NAZIV PROJEKTA: Jednogredna mosna dizalica JMD-EEE 5 t / 7,8 m

 

INVESTITOR: Inero d.o.o.

 

LOKACIJA: TS Sućidar, Split

 

GODINA PROIZVODNJE: 2020.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost dizalice: 5 t
  • raspon mosta: 7,8 m
  • maks. visina dizanja: 5,688 m
  • brzina dizanja tereta: 6/2 m/min
  • brzina vožnje vitla: 20/5 m/min
  • brzina vožnje mosta (frekv. upr.): 20 – 5 m/min

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora, tvrtku Inero d.o.o. izprojektirana je, proizvedena, montirana, ispitana i upuštena u rad jednogredna mosna dizalica. Maksimalna nosivost dizalice iznosi 5 t, a raspon mosta je 7,8 m, dok visina dizanja iznosi 5,668 m. Dizalica je montirana u trafostanici „Sućidar“ u Splitu.

 

Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, ovjesnih kolica te dizanje i spuštanje tereta, su na elektromotorni pogon. Svi pogoni su dvobrzinski, gdje pogon dizanja / spuštanja tereta i pogon vožnje vitla upravljani preko sklopnika, dok pogon vožnje mosta je frekventno upravljano čime se osigurava mekano pokretanje, mekani prijelaz između brzina te mekano zaustavljanje bez dinamičkih udara.

 

Dizalicom se upravlja s poda pomoću ovjesnog upravljačkog tipkala sa sniženim naponom.

 

Dizalica spada u pogonsku klasu A3 prema standardu HRN ISO 4301-5.

 

Jednogredna mosna dizalica sastoji se od:

  • čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
    • glavnog nosača proizvedenog iz IPE 500 profila,
    • bočnih nosača,
  • elektromotornog voznog vitla, te
  • elektroopreme.

 

Kao mehanizam dizanja ugrađeno je jednogredno elektromotorno užetno vozno vitlo koje se sastoji iz električnog užetnog vitla i električnih ovjesnih kolica proizvođača „MISIA PARANCHI S.R.L.“ Italija, tip: XM312VS4H7/83.

 

Pogon vožnje mosta izveden je s dva nezavisna motor-reduktora proizvođača „MISIA PARANCHI S.R.L.“ Italija, koji su ugrađeni na bočne nosače „MISIA PARANCHI S.R.L.“ Italija, tipske oznake: SG1620-40-6,3.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • elektromotora s kočnicom za pogon dizanja,
  • elektromotora s kočnicom za vožnju voznog vitla,
  • dva elektromotora s kočnicom za vožnju mosta,
  • upravljačkog ormara,
  • krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja / spuštanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
  • ovjesnog kabelskog upravljačkog bloka sa sniženim naponom,
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Kretanje vitla uzduž glavnog nosača je ograničeno je polužna sklopka koja zaustavlja vitlo prije nailaska na kruti čelični odbojnik na kraju glavnog nosača.

 

Na krajevima glavnog nosača postavljeni su kruti odbojnici kao sigurnost protiv ispadanja voznog vitla s glavnog nosača dizalice.

 

Kretanje dizalice uzduž kranske staze ograničeno je krajnjom križnom sklopkom u prvom stupnju isključuje veću brzinu, a u drugom zaustavlja most prije nailaska na kruti čelični odbojnik na kraju vozne staze.

 

Na krajevima kranske staze postavljeni su kruti odbojnici kao sigurnost protiv ispadanja dizalice sa staze.

 

Upravljački blok ima crvenu tipku za isključenje u nuždi (u obliku gljive) kojom se isključuju svi pogoni dizalice.