Jednogredna mosna dizalica JMD 500 kg / 5,8 m

NAZIV PROJEKTA: Jednogredna mosna dizalica JMD 500 kg / 5,8 m

 

INVESTITOR: Inmel d.o.o.

 

LOKACIJA: Kostrena

 

GODINA PROIZVODNJE: 2020.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost dizalice: 500 kg
  • raspon mosta: 5,8 m
  • visina dizanja: 3,03 m
  • brzina dizanja tereta (frekv. upr.): 7,6 – 1,3 m/min
  • brzina vožnje vitla (frekv. upr.): 24 – 2,4 m/min
  • brzina vožnje mosta (frekv. upr.): 30 – 8 m/min

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora, tvrtku Inmel d.o.o. izrađen je projekt jednogredne mosne dizalice, te je ista proizvedena i montirana. Maksimalna nosivost dizalice iznosi 500 kg, a raspon mosta je 5,8 m, dok visina dizanja iznosi 3,03 m. Dizalica je montirana u proizvodnoj hali u tvrtke Inmel d.o.o. u Kostreni.

 

Sve radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta, ovjesnih kolica te dizanje i spuštanje tereta, su na elektromotorni pogon. Svi pogoni su dvobrzinski i frekventno upravljani čime se osigurava mekano pokretanje, mekani prijelaz između brzina te mekano zaustavljanje bez dinamičkih udara.

 

Dizalicom se upravlja s poda pomoću ovjesnog upravljačkog tipkala sa sniženim naponom.

 

Jednogredna mosna dizalica sastoji se od:

  • čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
    • glavnog nosača proizvedenog iz IPE profila,
    • bočnih nosača,
  • elektromotornog voznog vitla, te
  • elektroopreme.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • elektromotora s kočnicom za pogon dizanja,
  • elektromotora s kočnicom za vožnju voznog vitla,
  • dva elektromotora s kočnicom za vožnju mosta,
  • upravljačkog ormara,
  • krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja/spuštanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
  • ovjesnog kabelskog upravljačkog bloka sa sniženim naponom,
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Kretanje vitla uzduž glavnog nosača je ograničeno krajnjom sklopkom za isključenje pogona kada se vitlo nalazi pri kraju glavnog nosača, prije krutih odbojnika, te omogućuje smjer kretanja samo u suprotnom pravcu.

 

Na krajevima glavnog nosača postavljeni su kruti odbojnici kao sigurnost protiv ispadanja voznog vitla s glavnog nosača dizalice.

 

Kretanje dizalice uzduž kranske staze ograničeno je krajnjom križnom sklopkom koja isključuje pogon vožnje mosta te je moguće kretanje samo u suprotnom smjeru.

 

Na krajevima kranske staze postavljeni su kruti odbojnici kao sigurnost protiv ispadanja dizalice sa staze. Upravljački blok ima crvenu tipku za isključenje u nuždi (u obliku gljive) kojom se isključuju svi pogoni dizalice.