Jednogredna mosna dizalica JMD 2x3 t / 13,7 m

NAZIV PROJEKTA: Jednogredna mosna dizalica JMD 2x3 t / 13,7 m

 

INVESTITOR: Mick d.o.o.

 

LOKACIJA: Kukuljanovo

 

GODINA PROIZVODNJE: 2006.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost dizalice: 2x3 t
  • raspon mosta: 13,7 m
  • maksimalna visina dizanja: 4,9 m
  • brzina dizanja tereta: 8/2 m/min
  • brzina vožnje mosta: 50/35/25/15 m/min
  • brzina vožnje voznog vitla: 12 m/min 

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora Mick d.o.o. izrađen je projekt jednogredne mosne dizalice, te je ista proizvedena i montirana. Maksimalna nosivost dizalice je 2x3 t, a raspon mosta je 13,7 m, dok visina dizanja iznosi 4,9 m. Dizalica je montirana u skladišnoj hali u tvrtki Mick d.o.o.

 

Dizalica se koristi za manipulaciju čeličnih profila i njihovo vaganje. Dizalica ima dva vozna vitla, svako nosivosti 3 t, magnetnu gredu za prihvat tereta i uređaj za vaganje tereta.

 

Vozna vitla dizalice trebaju raditi u paru, te biti povezana mehaničkom vezom. Kretnje voznih vitala dizalice trebaju biti jednobrzinske, kretnje mosta dizalice trebaju biti četverobrzinske, a dizanje tereta treba biti dvobrzinsko.

 

Dizalicom se upravlja s poda pomoću daljinskog radio upravljača sa sniženim naponom, a u slučaju da ono zakaže postoji i ovjesno kabelsko upravljačko tipkalo.

 

Jednogredna mosna dizalica sastoji se od:

  • čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
    • glavnog nosača izvedenog kao kutijastog nosača,
    • bočnih nosača,
  • dva elektromotorna vozna vitla,
  • magnetne grede, te
  • elektroinstalacije.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • dvaju pogonskih elektromotora dizaličnog mehanizma s kočnicom,
  • dva elektromotora za pogon mosta,
  • četiri elektromotora za vožnju voznog vitla,
  • upravljačkog ormara dizalice,
  • upravljačkog ormara elektromagneta,
  • ormara s baterijskim člancima za elektromagnete,
  • upravljačkog ormara za mjerenje tereta,
  • radio daljinskog upravljača (odašiljača),
  • radio daljinskog prijemnika,
  • kabelskog upravljačkog tipkala,
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Na krajevima kranske staze, postavljeni su čelični odbojnici kao sigurnost protiv ispadanja dizalice sa staze. Na isti način ograničeno je i kretanje voznog vitla uzduž glavnog nosača dizalice.