Jednogredna mosna dizalica JMD 2x3 t / 13,7 m
NAZIV PROJEKTA: Jednogredna mosna dizalica JMD 2x3 t / 13,7 m
INVESTITOR: Mick d.o.o.
LOKACIJA: Kukuljanovo
GODINA PROIZVODNJE: 2006.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
- maksimalna nosivost dizalice: 2x3 t
- raspon mosta: 13,7 m
- maksimalna visina dizanja: 4,9 m
- brzina dizanja tereta: 8/2 m/min
- brzina vožnje mosta: 50/35/25/15 m/min
- brzina vožnje voznog vitla: 12 m/min
TEHNIČKI OPIS:
Za potrebe investitora Mick d.o.o. izrađen je projekt jednogredne mosne dizalice, te je ista proizvedena i montirana. Maksimalna nosivost dizalice je 2x3 t, a raspon mosta je 13,7 m, dok visina dizanja iznosi 4,9 m. Dizalica je montirana u skladišnoj hali u tvrtki Mick d.o.o.
Dizalica se koristi za manipulaciju čeličnih profila i njihovo vaganje. Dizalica ima dva vozna vitla, svako nosivosti 3 t, magnetnu gredu za prihvat tereta i uređaj za vaganje tereta.
Vozna vitla dizalice trebaju raditi u paru, te biti povezana mehaničkom vezom. Kretnje voznih vitala dizalice trebaju biti jednobrzinske, kretnje mosta dizalice trebaju biti četverobrzinske, a dizanje tereta treba biti dvobrzinsko.
Dizalicom se upravlja s poda pomoću daljinskog radio upravljača sa sniženim naponom, a u slučaju da ono zakaže postoji i ovjesno kabelsko upravljačko tipkalo.
Jednogredna mosna dizalica sastoji se od:
- čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
- glavnog nosača izvedenog kao kutijastog nosača,
- bočnih nosača,
- dva elektromotorna vozna vitla,
- magnetne grede, te
- elektroinstalacije.
Elektrooprema dizalice sastoji se iz:
- dvaju pogonskih elektromotora dizaličnog mehanizma s kočnicom,
- dva elektromotora za pogon mosta,
- četiri elektromotora za vožnju voznog vitla,
- upravljačkog ormara dizalice,
- upravljačkog ormara elektromagneta,
- ormara s baterijskim člancima za elektromagnete,
- upravljačkog ormara za mjerenje tereta,
- radio daljinskog upravljača (odašiljača),
- radio daljinskog prijemnika,
- kabelskog upravljačkog tipkala,
- glavne sklopke, te
- napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.
Na krajevima kranske staze, postavljeni su čelični odbojnici kao sigurnost protiv ispadanja dizalice sa staze. Na isti način ograničeno je i kretanje voznog vitla uzduž glavnog nosača dizalice.