Viseća mosna dizalica VMD 1,6 t / 24 m

NAZIV PROJEKTA: Viseća mosna dizalica VMD 1,6 t / 24 m

 

INVESTITOR: Cortizo Adria d.o.o.

 

LOKACIJA: Sesvete

 

GODINA PROIZVODNJE: 2016.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost dizalice: 1,6 t
  • raspon mosta: 24 m
  • visina dizanja: 5,9 m
  • brzina dizanja tereta (frekv. upr.): 5,3/0,4 m/min
  • brzina vožnje vitla (frekv. upr.): 24/2,4 m/min
  • brzina vožnje mosta (frekv. upr.): 20/5 m/min

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora, tvrtke Cortizo Adria d.o.o., izrađen je projekt viseće mosne dizalice, te je ista proizvedena i montirana u proizvodnoj hali tvrtke u Sesvetama. Maksimalna nosivost dizalice iznosi 1,6 t, a raspon mosta iznosi 24 m, dok visina dizanja iznosi 5,9 m.

 

Radne kretnje dizalice, a to su: vožnja mosta i elektromotornih kolica, te dizanje i spuštanje tereta izvršavaju se pomoću elektromotora u dvije brzine, koji su frekventno upravljani. Svim funkcijama dizalice upravlja se pomoću ovjesnog upravljačkog bloka s sniženim naponom.

 

Glavni nosač dizalice izveden je kao kutijasti nosač iz limova debljina 12 mm i 8 mm.

 

Jednogredna mosna dizalica sastoji se od:

  • čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
    • glavnog nosača proizvedenog kao kutijasti nosač iz limova,
    • bočnih nosača proizvedenih iz NPU profila,
  • elektromotornog vitla s ovješenim upravljačkim blokom s sniženim naponom,
  • elektroinstalacije.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • pogonskog elektromotora dizaličnog mehanizma s kočnicom,
  • elektromotora s kočnicom za vožnju voznog vitla,
  • dva elektromotora s kočnicom za vožnju mosta,
  • upravljačkog ormara,
  • krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
  • kabelskog upravljačkog tipkala sa sniženim naponom,
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Kao sigurnosni uređaj za gibanje dizalice uzduž kranske staze ugrađen je krajnji isključivač, ili križna sklopka, na bočnom nosaču koja isključuje pogon kretanja dizalice prije nailaska na odbojnike, a njegovo podešavanje potrebno je izvršiti prije puštanja dizalice u pogon.

 

Na krajevima kranske staze, postavljeni su čelični odbojnici kao sigurnost protiv ispadanja dizalice sa staze.

 

Na isti način ograničeno je i kretanje voznog vitla uzduž glavnog nosača dizalice, dok je križna sklopka ugrađena na voznom vitlu s ciljem zaustavljanja voznog vitla na glavnom nosaču kako ne bi došlo do sudara s odbojnicima.