Viseće mosne dizalice VMD 2 t / 5,94 m i VMD 500 kg / 5,94 m
NAZIV PROJEKTA: Viseća mosna dizalica VMD 2 t / 5,94 m
Viseća mosna dizalica VMD 500 kg / 5,94 m
INVESTITOR: Elcon Geraetebau d.o.o.
LOKACIJA: Rijeka
GODINA PROIZVODNJE: 2019.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
- maksimalna nosivost dizalice: 2 t i 500 kg
- raspon mosta: 5,94 m
- visina dizanja: 2,786 m i 2,955 m
- brzina dizanja tereta (frekv. pretvarač): 4,3 – 0,4 m/min // 4,5 – 0,4 m/min
- brzina vožnje vitla (frekv. pretvarač): 10– 2,4 m/min
- brzina vožnje mosta (frekv. pretvarač): 20 – 5 m/min
TEHNIČKI OPIS:
Za potrebe investitora ELCON GERAETEBAU d.o.o., izrađen je projekt dvije viseće jednogredne mosne dizalice. Maksimalne nosivosti dizalica iznosi 2 t i 500 kg, raspon mosta obje dizalice iznosi 5,94 m, a maksimalna visina dizanja dizalice nosivosti 2 t iznosi 2,786 m, dok visina dizanja dizalice nosivosti 500 kg iznosi 2,955 m. Dizalice su montirane kransku stazu u proizvodnoj hali tvrtke u Rijeci.
Sve radne kretnje obje dizalice, a to su: vožnja mosta, vožnja vitla te dizanje i spuštanje tereta su izvedene u dvije brzine, pomoću frekventnog pretvarača, te se njima upravlja pomoću ovjesnog upravljačkog bloka s sniženim naponom.
Jednogredne mosne dizalice sastoje se od:
- čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
- glavnog nosača dizalice nosivosti 2 t proizvedenog iz HEB profila,
- glavnog nosača dizalice nosivosti 500 kg proizvedenog iz IPE profila,
- bočnih nosača proizvedenih iz HEA profila,
- voznih vitala nosivosti 2 t i 500 kg,
- elektroopreme instalirane na obje dizalice.
Elektrooprema svake dizalice sastoji se iz:
- pogonskog elektromotora dizaličnog mehanizma s kočnicom,
- elektromotora s kočnicom za vožnju voznog vitla,
- dva elektromotora s kočnicama za vožnju mosta,
- upravljačkog ormara,
- krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja/spuštanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
- ovjesnog upravljačkog bloka sa sniženim naponom,
- glavne sklopke, te
- napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.
Uz navedenu elektroopremu na obje dizalice ugrađeni su fotoelektrični senzori koji isključuju pogon mosta s ciljem spriječavanja sudara dizalica.