Viseće mosne dizalice VMD 2 t / 5,94 m i VMD 500 kg / 5,94 m

NAZIV PROJEKTA: Viseća mosna dizalica VMD 2 t / 5,94 m

                                 Viseća mosna dizalica VMD 500 kg / 5,94 m

 

INVESTITOR: Elcon Geraetebau d.o.o.

 

LOKACIJA: Rijeka

 

GODINA PROIZVODNJE: 2019.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost dizalice: 2 t i 500 kg
  • raspon mosta: 5,94 m
  • visina dizanja: 2,786 m i 2,955 m
  • brzina dizanja tereta (frekv. pretvarač): 4,3 – 0,4 m/min // 4,5 – 0,4 m/min
  • brzina vožnje vitla (frekv. pretvarač): 10– 2,4 m/min
  • brzina vožnje mosta (frekv. pretvarač): 20 – 5 m/min

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora ELCON GERAETEBAU d.o.o., izrađen je projekt dvije viseće jednogredne mosne dizalice. Maksimalne nosivosti dizalica iznosi 2 t i 500 kg, raspon mosta obje dizalice iznosi 5,94 m, a maksimalna visina dizanja dizalice nosivosti 2 t iznosi 2,786 m, dok visina dizanja dizalice nosivosti 500 kg iznosi 2,955 m. Dizalice su montirane kransku stazu u proizvodnoj hali tvrtke u Rijeci.

 

Sve radne kretnje obje dizalice, a to su: vožnja mosta, vožnja vitla te dizanje i spuštanje tereta su izvedene u dvije brzine, pomoću frekventnog pretvarača, te se njima upravlja pomoću ovjesnog upravljačkog bloka s sniženim naponom.

 

Jednogredne mosne dizalice sastoje se od:

  • čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
    • glavnog nosača dizalice nosivosti 2 t proizvedenog iz HEB profila,
    • glavnog nosača dizalice nosivosti 500 kg proizvedenog iz IPE profila,
    • bočnih nosača proizvedenih iz HEA profila,
  • voznih vitala nosivosti 2 t i 500 kg,
  • elektroopreme instalirane na obje dizalice.

 

Elektrooprema svake dizalice sastoji se iz:

  • pogonskog elektromotora dizaličnog mehanizma s kočnicom,
  • elektromotora s kočnicom za vožnju voznog vitla,
  • dva elektromotora s kočnicama za vožnju mosta,
  • upravljačkog ormara,
  • krajnjih sklopki za isključivanje pogona dizanja/spuštanja, pogona vožnje vitla i pogona vožnje mosta,
  • ovjesnog upravljačkog bloka sa sniženim naponom,
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Uz navedenu elektroopremu na obje dizalice ugrađeni su fotoelektrični senzori koji isključuju pogon mosta s ciljem spriječavanja sudara dizalica.