Stupna konzolna dizalica za marine SKD-RM 15 t / 5,5 m

NAZIV PROJEKTA: Stupna konzolna dizalica za marine SKD-RM 15 t / 5,5 m

 

INVESTITOR: Jedriličarsko društvo Orsan

 

LOKACIJA: Dubrovnik

 

GODINA PROIZVODNJE: 2006.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost dizalice: 15 t
  • dohvat kuke: 5,5 m
  • visina dizanja: 9 m
  • brzina dizanja tereta: 4/1 m/min
  • brzina rotacije konzole: 0,3 1/min
  • kut rotacije konzole: neograničen

 

TEHNIČKI OPIS:

Prema zahtjevu investitora, jedriličarskog društva Orsan, izprojektirana je, proizvedena, montirana, ispitana i upuštena u rad električna stupna konzolna dizalica nosivosti 15 t, dohvata grane 5,5 m i visine dizanja 9 m. Dizalica je ugrađena na operativnoj obali jedriličarskog društva Orsan, za potrebe dizanja / spuštanja plovila iz / u more, te je opremljena križem za brodice.

 

Obzirom na uvjete i učestalost rada, dizalica je svrstana u I. pogonski razred. Dizanje / spuštanje tereta, kao i rotacija konzole su na električni pogon.

 

Kut rotacije konzole je neograničen, dok dizalica ima fiksni dohvat kuke. Upravljanje dizalicom vrši se daljinski putem radio upravljanja, a kao rezerva ugrađeno je upravljanje tipkalom sa poslužne / servisne platforme na dizalici.

 

Čelična konstrukcija konzolne dizalice u osnovi se sastoji iz:

  • nosivog stupa,
  • konzole i
  • poslužne platforme sa penjalicom.

 

Kao mehanizam dizanja, ugrađeno je električno vitlo proizvođača "MISIA PARANCHI S.R.L." Milano, Italija, tip: ME 160 SR4 TNA / 5-D-4, koje je stojeće izvedbe, a ono je vijcima pričvršćeno na postolje unutar strojarnice.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • elektromotora planetarnog reduktora, za pogon rotacije dizalične grane,
  • elektromotornog vitla za dizanje tereta,
  • rotacionog oduzimača,
  • upravljačkog ormara,
  • radio-daljinskog upravljača i kabelskog upravljačkog bloka,
  • glavne sklopke, te
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Uz stupnu konzolnu dizalicu za marine SKD-RM 15 t / 5,5 m isporučen je i križ koji se vješa o kuku. Na križ se vješaju dvije poliesterske trake u četiri točke te se s njima obuhvaća trup broda koji se diže ili spušta u more. Nosivost križa je ekvivalentan nosivosti same dizalice.