Stupna konzolna dizalica SKD 2 t / 4 m

NAZIV PROJEKTA: Stupna konzolna dizalica SKD 2 t / 4 m

 

INVESTITOR: Vodotehnika d.d.

 

LOKACIJA: CS Glog, Opuzen

 

GODINA PROIZVODNJE: 2021.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:

  • maksimalna nosivost dizalice: 2 t
  • maksimalni dohvat: 3,955 m
  • visina dizanja: 4 m
  • brzina dizanja (frekv. upr.): 5 – 0,8 m/min
  • brzina vožnje vitla (frekv. upr.): 20 - 5 m/min
  • brzina rotacije konzole: 0,53 – 0,27 okr/min
  • kut rotacije konzole: 110 deg

 

TEHNIČKI OPIS:

Za potrebe investitora, tvrtke Vodotehnika d.d., izprojektirana je, proizvedena, montirana i upuštena u rad stupna konzolna dizalica. Maksimalna nosivost dizalice iznosi 2 t, a dohvat kuke od osi rotacije 3,955 m, dok visina dizanja iznosi 4 m. Dizalica je montirana na lokaciji crpne stanice „Glog“ u Opuzenu.

 

Stupna konzolna dizalica služi za podizanje i manipulaciju teretom. Sva kretanja su izvedena na električni pogon, a to su: podizanje i spuštanje tereta, vožnja vitla duž konzole, te rotacija konzole.

 

Dizalicom se upravlja s poda pomoću ovjesnog upravljačkog bloka sa sniženim naponom.

 

S obzirom na broj radnih sati i opterećenje stupna konzolna dizalica SKD 2 t / 4 m spada u A4 pogonski razred prema HRN ISO 4301-5 normi.

 

Stupna konzolna dizalica sastoji se od:

  • čelične konstrukcije, koja se sastoji od:
    • stupa, koji se sastoji od čeličnog stupa i temeljne ploče,
    • konzole izrađene od IPE profila,
  • vitla,
  • elektroopreme.

 

Stupna konzolna dizalica montirana je na sidrenu košaru koja je prethodno bila utopljena u betonski podlogu.

 

Ugrađeno je elektromotorno vozno vitlo proizvođača „Verlinde“ Francuska, model: VR12 2005 b1F, koje ima mehaničku zaštitu protiv preopterećenja, tj. tarnu spojku.

 

Također, vozno vitlo ima ugređene krajnje isključivače gornjeg i donjeg položaja kuke.

 

Elektrooprema dizalice sastoji se iz:

  • elektromotora za pogon dizanja / spuštanja,
  • elektromotora za pogon vožnje vitla,
  • rasklopnog ormarića za upravljanje dizaličnim pogonima,
  • ovjesnog kabelskog upravljačkog bloka s sniženim naponom,
  • glavne sklopke i
  • napojnih i upravljačkih kabela u sklopu same dizalice.

 

Na oba kraja čelične konzole ugrađeni su kruti čelični odbojnici kao zaštita od ispadanja voznog vitla s profila.